Skip to content

Hemma igen :)

25 september, 2011

Äntligen! I eftermiddags fick jag hämta hem Spunkvalpen!

Hon är alldeles underbart prillig och pigg och överlycklig över att vara hemma, sådär överlycklig så när jag sätter mig på golvet så kryper hon upp i knäet och fortsätter krypa och klättra upp fastän knäet tar slut och hon är uppe vid axeln och pussar och pussar och vips vops är hon nästan uppe på huvudet men där tar ju hela jag slut och då vänder hon ner igen och pussar och pussar och klättrar hit och dit över hela mig. Och jag kramar och skrattar och pussas jag med och är så glad över att hon äntligen är hemma igen.

Veterinären hade hört något vajsing med hjärtat i morse, extra slag, men det hade inte synts något på EKG:t och inte när hon lyssnade på hjärtat igen innan vi hämtade Spunkvalpen, så jag tror veterinären hörde fel i morse helt enkelt. Jo, så tror jag.

Det är inte så lätt att lyssna på hjärtat, eftersom hon inte står så still. Hon sprattlar, liksom. Men ni kan hämta henne idag ändå, för det var väldigt vad hon är…pigg.

Så sa veterinären. Och då sträckte jag på mig av stolthet över min goa pigga Spunkvalp, som är så pigg och sprallig så hon inte ens kan stå still när veterinären ska lyssna på hjärtat. I vanliga fall hade jag velat att hon stått still och uppfört sig, men inte nu. För tänk att vara huggormsbiten, nästan nära döden och sedan på tredje dagen återuppstånden, och inte bara återuppstånden utan jättemycket återuppstånden och hyper-knas-sprallig, liksom. Jättemånga tuffhetspoäng får man för en sån sak, faktiskt.

Veterinären tog nya prover idag också, som vi får svar på senare i veckan.

Så nu är allt frid och fröjd i Villa Villerkulla igen.

Eller, inte frid och fröjd utan tvärtom, och det är det som är så fantastiskt. Full rulle och partaj, för nu är Spunkvalpen hemma.

Det är bara en detalj som jag inte avslöjat för Spunkvalpen än. Och det är de sista orden som veterinären sa, när Spunkvalpen redan var på väg ut genom dörren från undersökningsrummet för att kasta sig in i bilen och åka hem.

Glöm inte att hålla henne lugn under de närmaste två veckorna. Inget spring och inga hopp. Bara ut och kissa på gräsmattan, och så in och ta det lugnt igen!

Jag ska ta upp det med Spunkvalpen nu, för jag tror hon inte hörde det. Att hon ska vara alldeles stilla och lugn i två veckor. Jag tror hon kommer vara synnerligen samarbetsvillig i det ärendet, så jag ser fram emot detta.

Stilla och lugn är ju Spunkvalpen i ett nötskal, så att säga.

Hahaha.

6 kommentarer leave one →
  1. ingela sjögren permalink
    25 september, 2011 15:55

    Härligt att hon är hemma igen,sprallig o glad! 😀

  2. 25 september, 2011 18:32

    ÅH vad härlig läsning! Så otroligt skönt att hon mår bra igen! (och det där med att vara stilla… ja jösses… lycka till! :p)

  3. 25 september, 2011 19:55

    Skönt att allt gick bra! Hålla en berger i stillhet??? Veterinärer borde läsa en separat kurs om vår ras innan examen..:O

  4. 25 september, 2011 21:06

    Härligt!!!
    Idag var det här världens bästa och roligaste mening…

    ”Det är inte så lätt att lyssna på hjärtat, eftersom hon inte står så still. Hon sprattlar, liksom. Men ni kan hämta henne idag ändå, för det var väldigt vad hon är…pigg.”

    Hon är ju berger 😀
    Men du har lite jobb framför dig, hålla en berger/spunkvalp i stillhet är inte någon lätt match!

    Kram på er och nospuss till lilla spunkis!

  5. 25 september, 2011 22:07

    Åh vad skönt att jag missade tidigare dramatik i helgen. Då slapp jag att vara orolig. Usch vad hemsk med huggormsbett och all ångest det måste ha inneburit. Och stackars spunkvalp med för den delen! Jag blir glad i hela kroppen när jag hör att allt verkar vara bra igen. Massor med krya-på-er-hälsningar och ta-det-lugnt-förmaningar till spunkvalpen från både mig och Buzz.

  6. 25 september, 2011 23:31

    Haha, ja, nu får du uppleva hur det är, det att hålla en ung Berger lugn! 🙂

Kommentera

