Skip to content

Stabil med bra värden. Skönt.

24 september, 2011

Nu äntligen ringde veterinären. Spunkvalpen är stabil, sa han.

Värdena var bra (yey!) men hon är fortfarande svullen och medtagen. Och hon är väldigt misstänksam och skygg mot personalen, lilla liten. Det här är inte det roligaste hon varit med om i livet, såklart att man inte kan vara solskenet själv då.

Eftersom hon är valp och fortfarande så pass påverkad, så vill veterinären ha kvar henne ett dygn till med dropp.

Ett helt dygn till utan Spunkvalp. En svullen och medtagen Spunkvalp, men också en stabil Spunkvalp med bra värden.

Så nu ska jag bara tänka ”stabil och bra värden” och inte tänka på att hon sitter medtagen och ensam i en liten bur på Djursjukhuset.

Sen ska jag försöka få tiden att gå jättefort så det snabbt blir i morgon så jag kan åka och hämta hem henne.

”Stabil, bra värden, hämta hem”. Bara det ska jag tänka på.

(Och tack för alla kramiga och värmande kommentarer, tack goa ni.)

 

 

8 kommentarer leave one →
  1. ingela sjögren permalink
    24 september, 2011 13:32

    Så skönt att höra att det går på rätt håll. Styrkekramar till dej o lilla valpen !

  2. ingela sjögren permalink
    24 september, 2011 13:34

    Gissa hälsar krya på dej till sin syster:-)

  3. 24 september, 2011 14:18

    PUST! Stabil och bra värden, precis vad jag ville höra!

    • 25 september, 2011 07:51

      Ja det kändes riktigt skönt när veterinären sa det. Vi ska på återbesök en vecka efter jag hämtat hem henne för att ta nya blodprov, men han såg inget som indikerade att det blivit skador på lever eller njurar eller hjärta. Underbart!

  4. 24 september, 2011 20:27

    Håller tummarna för snabb bättring!

    Hittade just en länk som passar in väldigt bra på en spunkvalp, kanske blir du lite gladare om du får läsa den?
    http://www.lolabuland.com/2010/06/25/bc-vs-ps/

    • 24 september, 2011 20:54

      Ha ha, ja faktiskt lite! Vilket helskönt blogginlägg 🙂
      Speciellt ”they always look like they had too much coffee or maybe something stronger”
      Hahaha, såå mitt i prick, Spunkvalpen i ett nötskal 😀
      Tack för tipset 🙂

  5. 24 september, 2011 23:48

    Tänk positivt nu! Spunkvalp är ju dessutom valp och unga dårar brukar ju vara snabba på att återhämta sig osv. Kanske kan lugna dig också med att jag har flera vänner som är veterinärer och pluggar till veterinärer osv. De alla berättar om vad de gör, hur det går till osv och jag känner mer och mer att jag litar på att de inlagda djuren har det bra där. De gör helt enkelt ett toppenjobb, så snart är nog lilla Spunkis hemma och glad igen, redo att leka flipperspelskula och flyga runt i hemmet 😉

    • 25 september, 2011 07:54

      Jo jag tror att personalen tar väl hand om henne, absolut. Djursjukhuset som hon ligger på har gott rykte och jag har en vän som jobbar där. Det är bara jag som är en mes…
      Men för varje minut som går, så är det en minut mindre kvar tills jag får hämta hem henne! Det måste ju vara positivt tänk 😉

Kommentera

