Skip to content

Eller så har hon döpt dem till ”ouff”

17 september, 2011

Här ser ni Spunkvalpens nya utsikt från altanen. Ett gäng med får.

Några fick jag med på bild som synes, för jag har äntligen hittat digitalkameran. Äntligen, som sagt.

I början pratade Spunkvalpen med fårskrällena väldigt högljutt, men numera räcker det med ett dovt ”ouff” lite nu och då om de flyttar på sig för fort och så de ska veta sin plats.

Eller så har hon döpt dem allihopa till just ”ouff” och pratar lite viskigt med dem om bu och bä och allehanda viktigheter. Sånt där vet man aldrig när det gäller Spunkvalpen.

För övrigt mätte jag henne i går igen. Fortfarande 37 centimeter hög 🙂

4 kommentarer leave one →
  1. toktassarna permalink
    17 september, 2011 16:54

    hon får växa på sig lite då, om hon ska tävla mot 45 cm hundarna 🙂 Här håller vi oss på 40,5 än så länge…

    • 17 september, 2011 17:08

      Om hon blir 38 till slut så är jag helnöjd, och så långbent som hon är och mycket fart som hon har i fötterna tror jag att hon kommer klara sig i konkurrensen ändå. Och så låtsas jag jättemycket att mindre hundar vänder på en ettöring, sirruvittu (haha, nä)

  2. 17 september, 2011 19:28

    aha, 37, Drömma har just klivit upp på 38 strecket… 40 tycker jag är en bra höjd, vi får väl se om Drömma tycker samma…
    Vägde du henne oxå? Drömma väger 7 kg.

    • 19 september, 2011 19:46

      Nu har jag vägt henne, hon väger sju kilo hon också 🙂
      Och tänk att Drömma växte till sig lite 🙂
      Jag gillar ju mindre hundar, så för min del får hon gärna stanna på 37, men hon kanske ska vara lite rastypisk någonstans och bli åtminstone 38 😉

Kommentera

