Skip to content

På tal om att lära gamla hundar sitta, menar jag.

10 september, 2011

Jag gjorde det absolut förbjudna igår, och det får jag lida för idag. Att jag aldrig lär mig.

För igår sa jag till maken:

Tänk, Spunkvalpen har varken pinkat eller poopat inne på en evighet. Evighet, säger jag. Fantastiskt, eller hur?

Jo, så sa jag.

Att jag inte lärt mig något. På tal om att lära gamla hundar sitta, menar jag. Man ska aldrig, aldrig säga något om Spunkvalpen och rumsrenhet. Aldrig.

För i morse skuttade Spunkvalpen och jag upp klockan sex. Nu är klockan halv nio.

På två och en halv morgontimme har vi varit ute sammanlagt trekvart ungefär, i fyra omgångar. Alltså har vi varit inne en timme och trekvart totalt denna morgon. Ungefär.

På en timme och trekvart har hon hunnit pinka inomhus två gånger, och poopat två. Och två-pinket skulle lika gärna kunna blivit ett tre-pink, för en av gångerna hon satte sig inne så haffade jag henne mikrosekunden innan hon började pinka och sprang ut med henne under armen. (Men tror ni hon pinkade ute på gräsmattan när vi kom ut? Nä.)

Vad hände, liksom? Hon som varit überduktig hela veckan.

Det kan vara så att hon tror att hon har en viss mängd inne-pinkeri och inne-pooperi att göra varje vecka, och att hon vaknade i morse och räknade efter att hon under veckan inte gjort någonting inne alls och därför var tvungen att lägga i en högre växel för att få allting gjort och kvoten uppfylld innan veckan tar slut.

Fast jag tror inte det. För jag är inte säker på att hon kan räkna så långt.

Nä, troligtvis har det att göra med min ovanligt korkade kommentar igår. Det går verkligen troll i att säga något om Spunkvalpen och rumsrenhet.

Aldrig att jag ska göra det igen. Aldrig. Om jag nu bara kommer ihåg att låta bli.

(Och nu kan jag inte sitta och titta på datorn längre. Jag måste istället blåstirra på Spunkvalpen om hon ser nödig ut igen och i så fall springa ut med henne mitt allra fortaste.)

3 kommentarer leave one →
  1. toktassarna permalink
    10 september, 2011 13:57

    Haha, jag tog dina ord på allvar o vågar inte säga nåt om Kaias rumsrenhet längre! Fast jag kan inte ens minnas när ettan gjordes inne sist…

    • 10 september, 2011 13:59

      Då lär det dimpa in en etta hos dej ikväll då 😉
      (Och vad avundsjuk jag blir… men det ska väl ordna sig med rumsrenhet här också, någon gång till jul kanske, ha ha)

  2. 10 september, 2011 14:05

    Ibland undrar man ju hur de tänker liksom… 🙂

Kommentera

