Skip to content

Fördelar och nackdelar med två hundar.

8 augusti, 2011

Nackdelar med att ha två hundar:

Att man inte kan träna två hundar samtidigt, jämt, utan måste prioritera en av dem ibland och träna var för sig.

När jag tränar Humlehunden och Spunkvalpen tittar på, är det helt ok. Spunkvalpen ligger i sin bur, antingen avslappnat eller hoppandes upp och ner som för att säga ”jag vill vara mä, jag vill också!”. Frid och fröjd och roligt.

Men när jag tränar Spunkvalpen och Humlehunden inte får vara med, antingen liggandes i sin bur eller någon annanstans i huset, så inbillar jag mig att jag hör snyft och snörvel och elände. Som om hon verkligen är jätteledsen över att inte få vara med. Som om hon är ratad och utbytt och ledsen över det.

Och hon kan se på en med en sån där bedrövlig blick, som om hela världens olyckor drabbat just henne och nu är hon alldeles knäckt och förstörd och övergiven. Och till råga på allt så får hon inte vara med på träningen.

Högst troligt är hela den inbillade Humlehunds-depressionen enkom i mitt huvud och inte en nackdel på riktigt. Men ändå. Även låtsasnackdelar platsar ju på nackdelslistan.

Fördelar med att ha två hundar:

Allting annat.

2 kommentarer leave one →
  1. 10 augusti, 2011 10:02

    Hihi Holger tycker världen rasar om inte HAN är medelpunkten vid träning ,Men Uno han vet att det blir hans tur..sen..

  2. 12 augusti, 2011 16:57

    Precis så är det, absolut!

Kommentera

