Skip to content

Trägen vinner, tänker jag då.

1 augusti, 2011

Rumsrenhetsträningen går framåt med stormsteg. Stormsteg, säger jag.

Eller, storm och storm. Ingen Irlands-storm kanske. Men bya-bris?

Ettorna börjar hon få lite koll på. De hamnar utomhus för det mesta. Och när vi går ut så springer hon till gräsmattan och sätter sig nästan direkt, eller inom några minuter i alla fall. Nästan som om hon har förstått vad jag pratat om i många, många veckor, att en gräsmatta är ett bra ställe att placera ettor på. Trägen vinner, tänker jag då. Tjat lönar sig. Envishet är guld värt.

Stort siffer-framsteg, och ett mycket bra framsteg tycker jag.

Tvåorna är hon lite förbryllad över fortfarande dock. De kan hamna inomhus om man inte är uppmärksam. Framför allt nattetid, för då är jag synnerligen ouppmärksam. Synnerligen.

När vi är och renoverar i nya huset, vilket vi är nästan hela tiden just nu, så sköter hon sig ypperligt. Inte en olycka har hänt på golvet där (eller jo, kanske en tvåa då´rå i ett obevakat ögonblick).

Jag tror att nya huset innebär nya tider, säger jag till maken. Jag tror att hon verkligen kommer begripa att toaletten är utomhus där.

Mhmm, svarar maken.

Så inom ett år eller två kommer hon nog vara alldeles rumsren, säger jag.

Är det så? säger maken.

Jahappsannsirru, säger jag och tittar med stolta ögon på min fina Spunkvalp som återigen varit med och målat och är lite vitprickig på ryggen.

Och tänk, om en vecka fyller hon fem månader. Hon börjar ju bli stora tösen.

Stora tösen, vitprickig och nästan, nästan rumsren. Hur bra får det bli?

3 kommentarer leave one →
  1. ingela sjögren permalink
    2 augusti, 2011 17:36

    Så roligt att läsa din blogg.jag har spunkvalpens kullsyster,det finns så många likheter med det du skriver,håller med om så mycket.gissa är dock ännu mer lik face rase,hon är mindre pälsad. / Ingela o Gissa

    • 3 augusti, 2011 00:20

      Vad kul att du hittat hit 🙂
      Jasså, är Gissa troligen en face rase också? Jag tror det var en kullbror som ev var face rase med. Då blev det fler 🙂

  2. 2 augusti, 2011 17:47

    Hos oss är det tvärtom, nummer två görs flitigt utomhus, men nummer ett görs där man råkar infinna sig när man blir kissnödig, oavsett om det är soffan, sängen, golvet eller utomhus. Jag lever på hoppet att det går över, en vacker dag, när man minst anar det.

Kommentera

