Skip to content

Hjärtklappning är skillnaden, till exempel.

26 juni, 2011

Såklart att man jämför hundarna med varann om man har två. Vad som är lika och vad som är olika. De är väldigt lika varann nämligen, fast ändå inte alls någonstans.

Här till exempel. Humlehunden och Spunkvalpen står vid kanten på en stenmursavsats och det stupar sisådär drygt en meter ner till marken på andra sidan om stenmurs-kants-avsatsen. Om ni förstår vad jag menar.

Humlehunden beundrar utsikten, det syns tydligt på bilden att hon gör just det.

Spunkvalpen däremot funderar över snabbaste vägen ner. Ska hon hoppa direkt, eller ska hon hämta fallskärmen först? Mest troligt är att hon skippar fallskärmen och bara kastar sig utför stupet, som en sån där flygekorre. Fast Spunkvalpen har ju inte ballongskinn mellan fram- och bakben, som flygekorrarna har.

Och vips vops har jag upptäckt en skillnad mellan Spunkvalpen och Humlehunden. Tillsammans med Humlehunden har jag aldrig upplevt hjärtklappning på riktigt. Jag trodde jag hade gjort det, men nä. Det hade jag inte. Inte riktig hjärtklappning.

Riktig matte-hjärtklappning är en av sakerna som skiljer Humlehunden och Spunkvalpen åt. Till exempel.

One Comment leave one →
  1. 27 juni, 2011 13:11

    Haha det är precis samma känsla ja har när Uno och Hogge står vid en brant..

Kommentera

