Skip to content

Vi tror hon ser något som vi inte ser.

22 juni, 2011

Jomen såhär ser hon ut mest hela tiden. Redo, liksom. På och redo och mitt i hoppet.

Humlehunden och jag tror att Spunkvalpen har ett sjätte sinne. För hon verkar se något som vi andra inte ser. Och sen kastar hon sig över vad det nu kan vara som hon sett, med liv och lust och intensitet och något slags knäppgöks-skimmer över hela sin uppenbarelse.

Humlehunden och jag kan ibland sitta på gräsmattan och bara titta på Spunkskrället där hon sprätter runt, vildare än kalvar på sommarbetessläpp, och försöka se vad det är hon ser. Men vi ser inte. Och vi förstår inte heller, riktigt. Tror jag.

Men å andra sidan är inte vi Spunkvalpar, så det är nog inte meningen att vi ska förstå. Vi tröstar oss med att tänka så i alla fall, för det ser verkligen ut som vi missar något tokroligt.

Och sen kommer Humlehunden och jag överens om att det absolut inte gör något att vi inte ser och inte förstår, för Spunkvalpen ser ut att se och förstå åt oss alla tre. Och det är väldigt roligt att titta på, hur hon ser och förstår åt oss alla tre, och kastar sig över det sedda och förstådda. Med vildhet och omaskerad glädjegalenskap i blicken.

Det tycker både Humlehunden och jag att det är, roligt att titta på. Bättre än TV. Till och med bättre än jordgubbar och glass. Så roligt. Jo.

No comments yet

Kommentera

