Skip to content

Väldigt vacker kameltrav, säger jag.

22 juni, 2011

Hon springer så konstigt, säger maken en dag och pekar på Spunkvalpen när hon ränner över gräsmattan tillsammans med Humlehunden.

Konstigt hur då? Spunkvalpskonstigt menar du? Säger jag.

Jomen lite som en kamel när hon travar, säger maken.

Jajamänsan, du menar en vägvinnande och spunkig och väldigt vacker kameltrav, säger jag med lycka och stolthet i rösten.

Uhu, säger maken.

Hon är ju en Berger, du vet, säger jag till maken, fortfarande med lycka och stolthet men nu inte bara i rösten utan i hela kroppen faktiskt.

Aha, svarar han och det låter som han förstår.

4 kommentarer leave one →
  1. 22 juni, 2011 14:45

    KAmel? De går ju i passgång…

  2. Per permalink
    25 juni, 2011 21:41

    Trav? Är spunkvalpen någonsin så långsam?

    • 26 juni, 2011 10:23

      När hon går från stillastående till raketfart så har det hänt ibland att hon lägger in ett eller två travsteg när hon accelererar. Det händer inte ofta, men jag har sett det. Tror jag. Fast jag är inte säker, egentligen. Det kan ju vara något annat. Ha ha 😉

Kommentera

