Skip to content

Bedårande lilla skogsflismaskin

15 juni, 2011

Vilken tur att Humlehunden borstade tänderna innan hon gav sig ut på gräsmattan för att leka med Spunkvalpen.

Eller om det är Spunkvalpen som leker med Humlehunden. Ibland är det svårt att se vem som leker med vem och då brukar jag säga, om någon frågar, att de leker med varandra. Man vill ju inte vara en sån som inte har koll på vem ens hundar leker med, menar jag.

Men hur eller hur så var det bra att hon borstade tänderna, för det var väldigt vad hon visar upp dem för kameran.

Det är inte säkert att Spunkvalpens tänder skulle synas lika bra på bild, även om Humlehundens huvud och Spunkvalpens huvud är nästan lika stora. För Spunkvalpens tänder är av finaste valp-sort. Smala och vassa så in i tofflan. Och hon kan hacka jättefort med käkarna som dessa smala och vassa tänder sitter på. Sådär wild-and-crazy-symaskins-fort. Så fort. Så det är inte säkert att de skulle synas lika bra på bild eftersom de nästan aldrig är stilla, och dessutom är väldigt smala och vassa.

För övrigt undrar jag om man verkligen måste borsta tänderna på Spunkvalpar. Eller om man får lov att vänta tills de fått sina riktiga storhunds-tänder och tappat valptänderna. För de är galet vassa de där symaskins-valptänderna.

För när jag försöker borsta tänderna på henne, det vill säga stoppa in tandborsten i valpmunnen och försöka hålla kvar tandborsten där en liten yttepyttestund, så påminner hon mer om en skogsflismaskin hög på knark än en bedårande liten änglalik valp. Faktiskt.

Eller vänta, nu blev det fel. Bedårande är hon ju alltid, det kommer liksom automatiskt med rasen.

Jag ändrar mig och skriver om och skriver rätt: När jag stoppar in tandborsten i munnen på henne så påminner hon mer om en bedårande skogsflismaskin hög på knark än en bedårande liten änglalik valp.

Nåväl. Det var Humlehundens tänder jag skulle kommentera egentligen. Fast nu kommer jag inte ihåg vad det var jag skulle skriva om dem. Jag kan inte riktigt släppa tanken på hur en bedårande skogsflismaskin hög på knark egentligen skulle se ut.

Ska se om jag hittar någon på skogspromenaden senare idag.

Eller så kan jag försöka borsta tänderna på Spunkvalpen senare. Då får jag veta. Vilket som.

 

 

4 kommentarer leave one →
  1. 15 juni, 2011 12:36

    Men du är ju så härligt bedårande själv i dina skriverier! Jag mår så bra och blir så glad när jag läser dina inlägg. 🙂

  2. 15 juni, 2011 13:00

    Haha, nu fick jag en konstig bild på näthinnan…!

    Här inne får man sig alltid ett skratt! Tack för att du delar med dig! 🙂

Kommentera

