Skip to content

Annars är leksaksbelöning bäst. Jämt.

13 juni, 2011

Humlehunden gillar godisbelöningar bäst. Hon kan gå med på leksaksbelöning om arbetsuppgiften är väldigt rolig i sig självt, eller om hon är lite på kvitterhumör. Annars är godisbelöning bäst. Jämt.

Spunkvalpen däremot gillar leksaks/kamp-belöning bäst. Godis (valpfoder/blodpudding/lammhjärta och sånt som Humlehunden älskar) kan gå för sig om hon samtidigt råkar vara hungrig. Annars är leksaksbelöning bäst. Jämt.

Så nu när jag varit internetlös några dagar (att bo på landet är roligt nästan alltid) passade jag på att sy till en ny kampleksak. En sån leksak som ser ut som en stor-hunds-leksak. Sådär lite häftig med fuskpäls och tjockrep så Spunkvalpen verkligen ska tycka det är übercoolt att kampa med just den. En sån sydde jag ihop, och sen sydde jag ihop en till av bara farten. Så jag har två.

Och si det lyckades med übercoolheten tror jag. För Spunkvalpen älskar den leksaken. Också. Och kan ta ner månen bara hon får kampleka bara en liten stund till med den. Perfa, helt enkelt.

Fast Humlehunden bara ligger i gräset och skakar på huvudet åt Spunkvalpens outtömliga energi. Och begriper inte varför Spunkvalpen springer så intensivt efter något som inte ens smakar gott. Som blodpudding eller så.

2 kommentarer leave one →
  1. 14 juni, 2011 20:29

    Asch, nu blev jag lite avundsjuk…
    Vilka fina kamptrasor du sytt! Jag var btw ute på gräset igår med lilla Drömma, godispåsen var med och så oxå kampflätan… men si hos oss funkade godispåsen bäst , även om kamplätan och andra leksaker är roliga, men frågan är om de är tillräckligt roliga!?

  2. 14 juni, 2011 23:08

    Det hade varit kul om godisbelöningen hade varit liiite kul, för just nu jobbar jag hårt med kommandot ”loss” eller ”tack”. Humlehunden var plättlätt att lära in ”tack” på, eftersom hon värderar godis högre än leksak. Men Spunkvalpen struntar fullständigt i godis om vi håller på att kampa. Hmm… Får fundera på den.

    Och tack, de var plättlätta att sy så det fixar du nog om du vill 🙂

Kommentera

