Skip to content

Vinden borde ju få fritt blås rätt in i hjärnan?

7 juni, 2011

Lite nu och då vänder både Humlehunden och Spunkvalpen örat åt fel håll. Halvvägs ut och in.

Borde inte det kännas lite konstigt? Så pass konstigt så man skulle vilja rätta till det med en gång? Speciellt om det blåser motvind där man går, tycker jag. Vinden borde ju få fritt blås rätt in i hjärnan?

Jag hade tyckt det, att det känts jättekonstigt om mitt öra var vänt halvvägs ut och in och bak och fram och sedan fastnat i den positionen. Så pass konstigt så jag skulle velat rätta till det med en gång. Men det är ju jag det.

För Humlehunden och Spunkvalpen verkar det kvitta. De promenerar vidare genom livet som om inget har hänt.

3 kommentarer leave one →
  1. 8 juni, 2011 08:11

    Det händer för Kaia med. Jag tänker att det är bra att öronen luftas. Mina andra hundar har ju inte hängande öron på samma sätt!

    Ja, hon börjar bli en bamsing! Men jag räknar ju med att hon kommer väga 11-12 kg som vuxen. Schapparna är ju lite tyngre o stabilare än pyrrarna.

    • 8 juni, 2011 09:28

      I sommar tänkte en kompis och jag ta en tvådagars-vandring (brukar ge oss iväg sådär) och då har jag tagit för givet att Spunkvalpen kan följa med i ryggsäcken. Men jag blir lite fundersam på vikten… Fyra kilo, som hon väger nu, är lätt att bära en stund. Men om hon hinner upp i Kaias vikt, så är det inte lika kul att bära henne i två-tre mil, ha ha 😉

  2. 8 juni, 2011 12:23

    Mina bergersyskon har ALLTID fulöra, och verkar tycka att det är skönt att svalka hjärnan lite. 😉

Kommentera

