Skip to content

Gräs-som-killas-bus

7 juni, 2011

Det går framåt med rumsrenheten. Kanske. Snart kan jag skönja ett geografiskt mönster i Spunkvalpens siffersprättande.

Ettorna placerar hon gärna på gräsmattan på baksidan. Eller i hallen. Eller i köket. Jag föredrar det först nämnda stället, men Spunkvalpen har inte bestämt sig än vilket ställe hon föredrar bäst. Jag ska försöka ha ett finger med i spelet när det avgörande beslutet kommer från Spunkvalpens sida. Jag tror att det är viktigt att jag är med i det beslutet.

För när hon bestämde sig för lämplig placering av tvåorna, missade jag att vara delaktig i beslutet. Tvåorna har hon nämligen bestämt sig för att de hör hemma på altangolvet.

Och jag vet inte. Altangolvet är ju i och för sig bättre än vardagsrumsgolvet. Fast en ännu bättre placering av tvåorna hade varit på gräsmattan.

Jag ska lurpassa på henne nästa gång hon ska lägga en tvåa. Och se om jag kan knuffa henne lite snällsamt sisådär två meter åt höger. Då är hon ju på gräsmattan, och när hon väl är där kanske hon kan upptäcka några roligheter med att poopa på gräsmattor. Roligheter som till exempel lite gräs som killas i rumpan. Sånt bus kanske Spunkvalpar gillar, gräs-som-killas-bus. Förhoppningsvis gör hon det.

Jag ska se om det går.

6 kommentarer leave one →
  1. 7 juni, 2011 13:57

    Det var det värsta jag har hört! Bli puttad två meter när man gör tvåan :-0
    Hoppas hunden biter sig fast i din näsa och borrar in sin humlegadd där det gör som allra mest ont.
    Tänk om du själv skulle bli utsatt för samma behandling. *Tänk bara tanken…*

    • 7 juni, 2011 16:15

      Om du hade lagt en tvåa på min altan hade jag gett dej en putt också. En jätteputt.
      😉

  2. 7 juni, 2011 15:19

    Tänk att spunkvalpen är av en ras som jag blivit så förtjust i här i Belgien! Det är verkligen förtjusande hundar. Jag vet, för min granne har en. Den har lång ljus svallande päls och temperamentet är härligt. Storleken på grannens hund skulle jag gissa är typ 45 cm hög och ca 10-12 kilo. Kan det stämma med ”slutmålet” även för din valp?

    • 7 juni, 2011 16:18

      Jag hoppas på att hon ska stanna kring 38-40, hon kändes rätt lite jämfört med syskonen, men man vet ju aldrig. Absolut inte över 43, då slinker vi upp i largeklassen i agility och det vill vi ju inte 😉

      Men rasen är helt underbar tycker jag, blev helt förälskad när jag träffade uppfödarens vuxna hundar och det jag sett av rasen på agilitybanorna. Och så är den lite ”träningsnarkoman”, precis som jag 😉

  3. Mattias permalink
    15 juni, 2011 09:47

    Kul skrivet. Putta lite åt höger… *fniss*
    jag har en valp med, som vi är på väg att få rumsren. Men han är snäll nog att lägga både ettor och tvåor på samma ställe. Bakom tv bänken i vardagsrummet… Fast det är sällan, så det känns som att han är med på beslutet att ute är bättre än inne.

    • 15 juni, 2011 10:12

      Var glad över att ni har en sån samarbetsvillig valp. Önskar Spunkvalpen kunde forma sig efter demokratiska principer och acceptera en familjeröstning om sifferplaceringen, men nä. Det är tydligen inte möjligt.
      😉

Kommentera

