Skip to content

Och jag vet inte om jag tycker att det är så smart.

31 maj, 2011

Bara för att vara på den säkra sidan, så har Humlehunden och jag valpsäkrat den stora gungan så att Spunkvalpen inte i ett obevakat ögonblick spunkar upp på gungan och trillar av eller blir skrämd. Även om hon är tuff som en hel buss med huliganer, så vet man ju inte. Och Humlehunden och jag tycker om att vara på den säkra sidan. Jag tror Spunkvalpen kommer tacka oss senare. Kanske.

Fast Humlehunden kan fortfarande hoppa upp på gungan och sitta i änden. Och där sitter hon och liksom… retas. Retar Spunkvalpen för att hon har bäbistassar och inte kan hoppa upp själv än. Ibland tar hon med sig tuggbenet-of-the-moment och lägger sig där och tuggar, lagom långt in så att inte Spunkvalpen ska nå det. Lite sådär retsamt.

Och jag vet inte om jag tycker att det är så smart.

Kanske jag ska passa på, vid nattningen ikväll, att berätta sagan om Humlehunden som retades jättemycket med en Spunkvalp, och sen en vacker dag upptäckte att Spunkvalpen vuxit upp och blivit en jättestor Spunkhund, större än alla Humlehundar i hela världen (fast det finns bara en och hon bor hemma hos mig tack och lov) och att Spunkhundar kan hoppa jättehögt, mycket högre än vad Humlehundar kan.

Jag ska nog göra det när jag nattar henne ikväll. Så hon vet.

No comments yet

Kommentera

