Skip to content

Och valde att fortsätta leva i okunnighet

29 maj, 2011

Humlehunden och jag var nere på brukshundsklubben för ett tag sedan för att träna lite agility. På väg ner till agilityplanen så möter vi några ur klubbens styrelse, som står utanför klubbstugan och småpratar innan styrelsemötet.

Men herreguuud vilken liten hund, en sån kan man ju inte ha till någonting alls! utbrister en av styrelse-damerna och pekar på Humlehunden.

Och Humlehunden och jag tittar på styrelse-damen, och så tittar vi på varann. Förbryllat, tittar vi på varann, Humlehunden och jag. Vaddå ”kan man inte ha till någonting alls”?

Och så tänker vi för oss själva att det var en himmelens tur att varken Humlehunden eller jag visste om det, att man inte kan ha en Humlehund till något alls. Hade vi vetat det hade vi ju aldrig tränat vardagslydnad, klickertränat, trick- och freestyle-tränat, arbetat i spår, gått vilse i skogen flera gånger i veckan på våra långpromenader, anmält oss till rallylydnaden, eller tränat agility. Vilken tur att vi levt i okunnighet all den här tiden.

Och så höll vi för öronen både Humlehunden och jag, och valde att fortsätta leva i okunnighet.

För det är mycket roligare att låta bli att veta om att man inte kan göra någonting alls med en Humlehund.

Sen gick vi och tränade agility. I okunnighet. Tack och lov.

8 kommentarer leave one →
  1. Maria permalink
    29 maj, 2011 14:46

    Jag undrar om måhända…

    Du förut haft en annan blogg med mera hönsinriktning?
    Och om humlehunden i denna gamla blogg kallades för hamsterhunden?
    Jag tycker mig nämligen känna igen språket och skrivstilen från en av mina absoluta favoritbloggar som tyvärr försvann för ett bra tag sedan.

    Om det är som jag misstänker blir jag hjärtinnerligen glad, du har varit oerhört saknad.
    Om jag har fel ber jag så mycket om ursäkt över mitt svammel och ber att få framföra mina varmaste komplimanger för en bra blogg!

    Hälsningar
    Maria

    • 29 maj, 2011 16:03

      Måhända kanhända att det stämmer… 😉

      Och vad glad jag blev, tack för dina goa ord 🙂

  2. Anna permalink
    29 maj, 2011 21:42

    Tack för att du publicerade ett inlägg hos F. Steen. På så sätt fick jag upp ögonen av din underbart underhållande blogg:-)

  3. 30 maj, 2011 14:16

    Haha .. Tycker ni gör helt rätt i att leva i okunnighet! 😀

  4. Per permalink
    4 juni, 2011 00:44

    Aha. På bild nummer två syns det ju tydligt att det är en Humlehund. Jag undrar om det är lättare eller svårare att få humlehundar att fastna på bild än humlor. De senare är rätt svåra nämligen.

    • 4 juni, 2011 07:21

      Humlehundar är tämligen lätta att få med på bild, även om de kan vara snabba så rör de sig oftast i en förutsägbar bana.
      Spunkvalpar däremot ligger i klass med humlor. Helt oförutsägbara, trotsar alla regler om gravitation, och förvånansvärt sprattliga.

Kommentera

