Skip to content

Annars lär hon Spunkvalpen mest bra saker

27 maj, 2011

Att ha en Humlehund med en förträfflig vardagslydnad (ha ha nä) tillsammans med en Spunkvalp är faktiskt bättre än jag hade trott. Spunkvalpen kopierar mycket av det Humlehunden gör, vilket är hur fantastiskt som helst. Oftast.

Humlehunden har till exempel lärt Spunkvalpen stanna vid dörren och vänta på ”varsågod” innan man går ut.

Och hon har lärt Spunkvalpen att när vi är ute i skogen och jag ropar ”Kom!” så är det bäst att komma snabbast möjligt, annars blir man ensam kvar. För Humlehunden springer till mig, och Spunkvalpar gillar inte att vara ensamma kvar.

Humlehunden har visat att stora agilitygungan inte alls är läskig när den smäller och brakar och att man kan springa jättefort på den. Spunkvalpen är väldigt ivrig på att få prova på den också, men hon får hålla sig till bäbisgungan ett litet tag till.

Humlehunden har även visat vad man gör när jag böjer mig ner för att plocka lite skogsblommor under promenaden. Då kastar man sig snabbt över den stackars ovetande blomman och äter upp den, innan jag hinner ta den. Jo, så gör man tydligen. För det jag sträcker mig efter för att ta, är tydligen ypperligt åtråvärt och bör omedelbums ätas upp.

Det bådar inte gott inför kantarellsäsongen.

Men annars är det mest braiga saker som Humlehunden lär ut.

För det mesta.

No comments yet

Kommentera

