Hoppa till innehåll

…lite slösurfnings-sommarpaus-underhållnings-tips när det regnar mellan de sommarsvenska solglimtarna.

29 juni, 2012

På sommaren sveper vanligtvis blogguppdaterings-döden över landet – för är det sol ute sitter ingen vid datorn. Inte jag heller. Tack och lov.

Men om det är typisk svensk sommar, dvs soligheter varvat med regn- och skunk-väder, så är det inte dumt att sjunka ner i soffan och slösurfa en stund när kvällen kommer. Tycker jag, då.

Men om favvisbloggarna har soltorka på uppdateringar – var ska man slösurfa då förnågonstansens?

Jo. Här nedan finner ni lite slösurfnings-sommarpaus-underhållnings-tips när det regnar mellan de sommarsvenska solglimtarna.

Till exempel…

1. ”Ass pass”.
Alltså. Ibland hittar man så härligt agilitynördiga inlägg så man bara myser i hela sig självtet när man läser. Som den här, om blindbytets vara eller icke vara.

Här: Running with blinds or blindly running

Och tänk om man kunde komma ihåg allt man läser, vad mycket man skulle kunna då. Så är ju tyvärr inte fallet. För mig i alla fall.

Fast nåt jag kommer komma ihåg från den här artikeln är att Ketschker även kallas ”ass pass”. Mycket vettigare benämning tycker jag, för den beskriver vad man faktiskt gör. Lite som ”kast med liten hund”. Också en väldigt logiskt benämning. Tycker jag.

Åtminstone blir det lättare att komma ihåg vad den heter, för i övrigt kommer jag faktiskt inte ihåg alla konstiga benämningar på alla konstiga agilitymanövrar. Och konstiga agilitymanövrar i allmänhet verkar fullkomligt explodera i mängd nuförtiden.

2. När Humlehunden flyttade hit
…hur det nästan gick till när Humlehunden flyttade hem till oss. Nästan. Ungefär.
Här: Äntligen valp!
(Från gamla Koola Viola-bloggen)

3. Forumtjatter

Vill ni slå ihjäl lite tid på hundforum? Jomenvisst. Till exempel.
Allt om hundar
Bukefalos
Vovve.net

Här finns massor av elände att förfasas över. Eller skratta åt. Eller skratta med. Eller lägga sig i. Eller notera. Eller dra upp skämskudden över. Vilket som.

4. Läsa om…
…midsommarbild-bloopers. Att folk tagit en massa midsommarbilder nyligen är ju ingen nyhet. Men att någon lägger ut bloopersbilder är kanske inte så vanligt. Men tack och lov gjorde Busberger det. För hej och hallå vad jag skrattat åt bild nummer två i denna härliga kavalkad av bloopersbilder.
Bild nummer två, som sagt. Kolla in den lite speciellt.
Här: Midsommarbilder – Bloopers
(Den bloggen kan man för övrigt surfa runt på en sväng i allmänhet, sannerligen.)

…koppelkaos, kort och koncist (sånt där skrivsätt som inte jag kan). Om hur det är att plötsligt ha tre hundar i koppel på promenaden.
Här: Koppelkaos
(Den bloggen kan man för övrigt surfa runt på en sväng i allmänhet, sannerligen.)

…intressantheter.
Här: Mobbing
(Den bloggen kan man för övrigt surfa runt på en sväng i allmänhet, sannerligen.)

…en klurig kines.
Här: Mitt lilla Zeldahjärta
(Den bloggen kan man för övrigt surfa runt på en sväng i allmänhet, sannerligen.)

…intressantheter om vinthundar och vikten.
Här: Det viktigaste av allt: Hälsan!
(Den bloggen kan man för övrigt surfa runt på en sväng i allmänhet, sannerligen.)

…den underbara rasen Berger på världens bästa Berger-sida.
Här: Gossarna.com
(Där kan man också surfa runt en sväng. Jättelänge, faktiskt.)

…att vara lite förkonstigt nördig?
Här: Om att vara udda
(Den bloggen kan man för övrigt surfa runt på en sväng i allmänhet, sannerligen.)

5. Lyssna på väldigt bra musik?
Då ska ni lyssna på Robin Thickes nya.
Och folk säger att ”det görs ingen bra musik nuförtiden”. Bah?

6. Titta på en himmelens massa filmer när det ändå regnar?
Världens bästa ”hämta-hem-filmer-synnerligen-olagligt-sida”.
Här: Swesub
Favvis just nu – August Rush. Helt galet bra, och underbar musik.

7. Roliga tävlings/träningsbanor i agility?
Här: SBK banskisser
Wredebanor
Lotis
Nattlejonet
Kennelkvarkin
Ninnie Lindwall

8. Roliga träningskombinationer, korta som långa, lätta som svåra?
Här: Agilitynerd och Clean Run

9. Fixa billiga agilityhinder?
Här har jag fyndat mina, det är bara att bläddra runt ibland så dyker de upp: Agility på blocket
Om jag inte byggt dem själv, då: How to snickra agilityhinder

10. Få lite träningsinspiration?
Till exempel här: Kikopup

11. Titta på…
…konstigt-läskigt höjdhopp för hundar:

…eller roliga/pinsamma/läskiga/förfnittrade agility-bloopers:

12. Och… hmmm…?
Vad kan vara lämpligt slösurfarställe mer? Vad har du för internätliga vattenhål i sommartorkan? Nån favvisblogg eller hemsida med roligheter eller film eller youtube-klipp? Tipsa gärna :)

11 kommentarer leave one →
  1. Ann-Sofie, Pascal & Kaos permalänk
    29 juni, 2012 18:12

    Ska snartnärsomhelstinomkort uppdatera färgsidan så att den är bättre och lite mer genetik-nördig, så då har du lite nytt att läsa sen! :)

  2. Ann-Sofie, Pascal & Kaos permalänk
    29 juni, 2012 18:13

    Och tack för alla roliga tips! :D

  3. 29 juni, 2012 18:29

    Alltså min favvo blogg är ju din blogg :-)

  4. 29 juni, 2012 22:35

    Ska tipsa hussen för det regnar nog här i morgon… Kramis!

  5. 29 juni, 2012 23:34

    Åh nu kom jag på en bra sida http://silvia.trkman.net/ :-)

  6. 30 juni, 2012 01:20

    Swesub är bra, ibland – men jag stör mig på att det bara ligger enstaka avsnitt av serier ute där. Jag kommer alltid tillbaka till TV Underground istället, eftersom jag inte bryr mig om svensk text.
    Tack för tipsen! :)

Kommentera

