Hoppa till innehåll

Detta inlägget kan därför måhända vara det kortaste inlägget i HumleSpunks-bloggens historia.

5 maj, 2012

Solen skiner så vackert ute, sädesärlorna vippar sitt allra vackraste på stjärtfjädrarna och syrenhäckens små blad växer outröttligt och så pass fort att man nästan ser det. All denna vårlighet pågår under tiden sonen och jag slänger i oss lite snabblunch i köket.

- Jag undrar om jag ska ta den eländiga tvätten, eller städa upp lite på bottenvåningen, kanske ta disken, eller… blogga en snabbsnutt under tiden jag sveper i mig lunch-kaffet och sen fnittra agility, säger jag till sonen mellan tuggorna.

- Jag tycker du ska blogga en snabbsnutt och sen fnittra agility, säger sonen jättesnabbt till svar. Jättejättesnabbt.

Herre mitt jehu vad klok han är, min son. Inte en nysning om tvätt och städ och disk, utan knäckblixtigt säger han att jag bör bloggsnutta och fnittra agility, som om det var det enda rätta att göra. Och vem är jag att gå emot min sons intuitiva rekommendationer?

Så nu bloggar jag en snabbsnutt, under tiden jag sveper i mig lunch-kaffet. Men bara en liten blogg-snutt, för jag ska ut och fnittra agility med HumleSpunkarna sen.

Detta inlägget kan därför måhända vara det kortaste inlägget i HumleSpunks-bloggens historia.

7 kommentarer leave one →
  1. 5 maj, 2012 21:34

    Sådan mor, sådan son, ni är helt enkelt lika kloka båda två :D

  2. 5 maj, 2012 21:52

    Han känner dig väl och vill ditt bästa. Kärlek!

  3. 5 maj, 2012 23:46

    Det kan inte vara så att det är någonting sonen vill ha och därför stryker dig medhårs? :D

  4. Åsa Nilsonne permalänk
    6 maj, 2012 07:19

    Var vore man utan sina kloka barn…

  5. 6 maj, 2012 10:03

    Vad bra sagt av din son, ibland vill man faktiskt bara ha bekräftat vad man ju egentligen helst vill;)

    /smulan

  6. 6 maj, 2012 21:29

    Grabben verkar ha fått schysta gener… Kramis!

Kommentera

